Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
art41
Szarpidrut
Dołączył: 27 Sty 2010
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: GLIWICE Płeć:
|
Wysłany: Pią 10:57, 29 Sty 2010 Temat postu: nagłośnienie i nagrywanie gitary klasycznej |
|
|
potrzebuję nagrać gitarę klasyczną oraz umieć ją nagłośnić na koncertach.Wiem,że są minimikrofony umieszczane bezpośrednio na pudle rezonansowym ale nie wiem,które są dobrej jakosci oraz ile kosztują?popdzielcie sie swoją wiedzą i doswiadczeniami,pozdrawiam:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Davids
Maniak Gitarowy
Dołączył: 02 Lut 2007
Posty: 704
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Spytam mamy Płeć:
|
Wysłany: Pią 16:28, 29 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Nagłośnienie na koncertach powinni ci zagwarantować organizatorzy, znam dobrych muzyków którzy nagłaśniali gitary zwykłym mikrofonem, po prostu przystawiali go blisko otworu ale tak żeby nie przeszkadzał
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Lord_Vhailor
Wyjadacz
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 424
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lodz City Płeć:
|
Wysłany: Pią 16:58, 29 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Nie, przystawianie do otworu to nie jest najlepszy pomysł. Przynajmniej nie z gitarą akustyczną, ale podejrzewam, że z klasykiem też niespecjalnie się sprawdzi.
Jeśli masz taką możliwość - pożycz od kogoś mikrofon ze statywem, podłącz do komputera i poeksperymentuj z jego ustawieniem (nagrywając), aż znajdziesz coś, co Ci odpowiada. Jednak uznaną metodą jest skierowanie mikrofonu na 12 próg/miejsce łączenia gryfu z korpusem - i sprawdza się w większości wypadków.
Oto, co znalazłem na sieci:
Cytat: | W przypadku decyzji o technice z użyciem jednego mikrofonu dobrze jest umieścić go na wysokości 12 progu i w odległości 5cm od pudła. Jeżeli chodzi natomiast o technikę stereo z zastosowaniem dwóch mikrofonów to jeden umieszczamy w okolicach 12 progu natomiast drugi w pobliżu mostka. Oczywiście jeden panoramujemy maksymalnie w lewo a drugi maksymalnie w prawo. Można również spróbować konfiguracji X/Y lub konfiguracji naśladującej ludzkie uszy, mającej na celu jak najwierniejsze oddanie widma stereo. |
Na scenie wystarczy jeden, jeśli jednak chcesz się nagrywać - dobrze by było, gdyby były dwa.
No i oczywiście lepiej nagrywa się w odpowiednio do tego przygotowanym pomieszczeniu (wygłuszone ściany etc., żeby zredukować wszystkie niepożądane efekty akustyczne).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|